Każdy, kto tylko by zajrzał do klasy V c podczas lekcji języka polskiego, już nie chciałby stamtąd wychodzić. Aż do końca spektaklu. Do momentu, gdy wzruszona Demeter chwyta w objęcia swą ukochaną córkę Korę-Persefonę, powracającą z mrocznego Hadesu. Scenicznej adaptacji tego pięknego mitu obrazującego zmianę pór roku dokonali z wielką finezją i z rozmachem uczniowie pani Marleny Król. Pole do popisu mieli nie tylko aktorzy, ale też autorzy scenariusza, kostiumolodzy, rekwizytorzy i, z całą pewnością, choreografowie, którzy zadbali o umiejętne poruszanie się na umownej, prowizorycznej scenie. To była lekcja-przedstawienie, lekcja o kulturze starożytnej Grecji, o konfrontacji człowieka z nieznanymi siłami natury i o teatrze. Aż tyle w ciągu 45 minut. Brawa dla Pani i młodych twórców!
Czy Ambroży Kleks może być dziewczyną? Czy umiejętność przyszywania guzików jest ważna? Czy przędzenie liter jest możliwe? Ależ tak! W klasie 4a wszystko może się zdarzyć, a nauka przez zabawę bardzo przypadła do gustu naszym młodym artystom. Kreatywność, wymiana informacji, współpraca, aktywność, ale też samodzielność w planowaniu - wszystko to wspiera proces uczenia się i głębokiego przetwarzania wiedzy. Dzięki aktywnym metodom pracy nauka jest zdecydowanie przyjemniejsza!
Jan Brzechwa i Jego Pan Kleks zainspirowali nas do dodania nietypowej lekcji w naszym planie zajęć!
Dwie klasy czwarte - 4a i 4b - uczestniczyły w lekcjach kleksografii. Zabawy, radości i… kleksów było co niemiara!
Za sprawą Jana Kochanowskiego znaleźliśmy się w pięknych okolicznościach przyrody, bowiem lekcja języka polskiego może wyglądać również w ten sposób...
Fraszki poety niosą za sobą mądrość i naukę, a klasa 7b - jako że pogoda sprzyja - pragnie czerpać renesansowe treści pełną piersią!
Pudełko lekturowe to prosta, efektywna i uniwersalna metoda pracy na lekcjach.
Zapamiętywani jest "produktem ubocznym" działań podczas tworzenia pudełka. Im więcej informacji musimy przetworzyć, tym więcej zapamiętamy!
Czy poznajecie, jaka lekturę klasa 6b ukryła w pudełku?
Nasi ósmoklasiści już za kilka miesięcy, pod koniec maja przyszłego roku, przystąpią do egzaminu. Pierwszego, ważnego, przez wielkie E. By ułatwić im to zadanie, zapoznać z wymaganiami i kryteriami egzaminu z języka polskiego, rozwinąć umiejętności pisarskie oraz - co najważniejsze! - zmniejszyć stres, nauczycielki proponują nowe tematy dłuższych form wypowiedzi w kolejne piątki.
Aż miło popatrzeć, z jaką radością uczniowie utrwalają pisanie opowiadania twórczego. Metoda „myślącej klasy” zdecydowanie przypadła uczniom do gustu, a twórczy piątek na stałe wszedł do kalendarza przygotowań egzaminacyjnych.
Nasze pracowite Pszczółki! Przez wielkie P! :)
Kiedy uczniowie przejmują odpowiedzialność za swój proces uczenia się - budują atmosferę sprzyjającą pogłębianiu wiedzy, a relacja oparta na otwartości i zaufaniu wywołuje chęć działania i podejmowania wyzwań.
Jak wykorzystywać potencjał młodych ludzi? Wyznaczać im coraz to nowe cele i stymulować dążenie do ich osiągania.
Działamy interdyscyplinarnie! Język polski, plastyka i technika na jednej lekcji to gwarancja znakomitych efektów - lapbooków na podstawie lektury. Tu - zajęcia w klasie 6b.
Prywatna Szkoła Podstawowa nr 92
ul. Patriotów 347
04-760 Warszawa
e-mail: 92szkola92@wp.pl
tel.: (22) 812-47-07
fax: (22) 812-40-76